Friday 13 June 2014

Rio's bedste udsigt

Så er jeg ved at komme til bunds med mine billeder fra Rio de Janeiro. Alt det, jeg så i Rio, fortjener at blive vist - jeg kan slet ikke beskrive hvor smuk den by er og jeg havde 5 meget begivenhedsrige dage, som fortjener at blive berettet om og fortalt i billeder. Torsdag var min sidste dag og der var en ting, jeg manglede at se; nemlig Sugarloaf Mountain/Pão de Açúcar! Det her bjerg er vist ikke helt så kendt som Corcovado, hvor Kristus-figuren befinder sig, men udsigten kan helt klart konkurrere - den er faktisk bedre, hvis du spørger mig. Du kan se se næsten alle strandene, du kan se flyene lette og lande ved den nationale lufthavn og du kan endda også se Kristus, hvis du kigger godt efter. Det er et helt fantastisk sted og at stå og kigge ud over Rio er altså bare en stor oplevelse - den indeholder så meget skønhed og når solen går ned, er det helt fortryllende. Jeg blev deroppe i et par timer bare for at se solen gå ned. Det kan slet ikke beskrives.

This'll be one of the last reports I'll do on Rio. I have so many pictures and the city is so beautiful that I feel the need to share everything! On Thursday, my last day there, I went to Sugarloaf mountain - I got the feeling it's not as famous as the Christ, but it's worth the money and time without any doubt nevertheless. It's breathtaking and you get an increible view of the beaches, the domestic airport and you can actually see the Redeemer, if you give yourself some time to look for him. It's pretty cool! I think it's my favorite place in Rio and I stayed there a couple of hours to wait for the sunset - I have no words for it.
Amazing.

No comments: