Sunday 19 January 2014

Buenos Aires by night


Der er altid to sider af en by - hvordan den er om dagen, hvor livet går sin daglige gang, og hvordan den er om aftenen, hvor man føler, at alt kan ske. Der er de byer, hvor aftenen er stille og rolig. Og så er der Buenos Aires. Buenos Aires er smuk på alle tider af døgnet, men om aftenen er den virkelig noget specielt. Alle barer er fyldt med liv. Selv på en helt almindelig tirsdag. Der bliver danset tango til langt ud på natten i weekenderne. Den argentinske nat begynder sent; man begynder at vågne fra sin siesta ved 19-tiden, folk spiser første aftensmad ved 22-tiden og restauranterne er mest fyldte tæt på midnat. Privatfesterne begynder sædvanligvis ved 12-1 tiden om natten og man bliver mindst ude til klokken 5, hvor metroen begynder at køre igen. Noget, som jeg slet ikke er vant til fra lille Danmark, hvor hele familien Danmark pænt spiser aftensmad rundt om bordet på slaget seks og hvor jeg gerne går i seng kl. 22, hvis jeg skal tidligt op dagen efter. Hernede er alt anderledes og døgnrytmen er det, der er hårdest ved min krop. I fredags var jeg til et arrangement, hvor jeg ankom klokken 22 efter at have arbejdet fra 7 om morgenen til 17 om eftermiddagen. På trods af at jeg var ved at dø af træthed, blev jeg ude til klokken 6.30 og mødte meget træt op på arbejde kl. 7 lørdag morgen. Man gør vel hvad man kan for at følge med de lokale!

Some pictures from the absolute center of Buenos Aires, the Microcentro, at night. Buenos Aires by night is breathtaking and the city's filled with life even when it's 4-5 in the morning. Dinner is usually no sooner than 10PM which is one of the things I'm having a very hard time adjusting to. Friday night I attented an event at 10PM, got home at 6.30 the morning after and worked from 7 'till 3 in the afternoon. And I wasn't the only one - a lot of the people I met at the event also had to work the following day. How they do it is still something I have yet to discover.. I was exhausted and I still have some practise to do..

No comments: