Thursday 19 September 2013

Austin

Den sidste weekend i august var jeg på weekendtur med min værtsfamilie, og det første stop var Austin, Texas' hovedstad. Byen er ikke så stor som hverken Houston, San Antonio eller Dallas, men det gør slet ikke noget - det gør den faktisk bare endnu mere charmerende. Jeg fik den anbefalet af en af de australiere, vi mødte, da vi var i Tokyo, og han beskrev den som meget u-republikansk/meget demokratisk (i hvert fald mere demokratisk end resten af Texas), hvilket jeg godt kunne mærke, da jeg var der. Det føltes faktisk næsten ikke som om at jeg var i Texas - hvis man ser bort fra varmen, selvfølgelig! Der var endnu varmere i Austin, vi kom op på de 40 grader og det føles altid som om der er 5 grader varmere end der er, luftfugtighed for the win <3

Jeg havde faktisk kun én dag der, men jeg fik rigtig meget ud af den - det var en ret sjov dag, der indeholdte lidt af hvert. Jeg mødte blandt andet et amerikansk ældre ægtepar fra Arizona, som jeg snakkede med i godt en halv time om alt mellem himmel og jord - jeg bliver aldrig træt af at høre amerikanere forsøge at sige Aalborg.. Jeg mødte virkelig mange mennesker, som jeg kom til at snakke med ud af nærmest ingenting - det er en af de ting, jeg virkelig elsker ved at være her - man er aldrig alene, der er altid nogen, der gerne vil snakke med dig. Det var også sådan at jeg, efter en lang dag med gåen og vandren i heden, fik tre nye venner bare ved at sidde på en frozen yougurt-bar. Livet er sjovt. Og jeg kan tilføje en helt masse fantastiske minder til samlingen.

Went to the state capitol of Texas, Austin, the first weekend of September. It's so different from Houston although it's only a 3 hour drive from here. In my opinion, it doesn't feel like Texas - it feels more liberal, more weird and more free - I liked the city very much and could easily have spent more than one day there, just wandering the streets and talking to friendly strangers. That's one of the things I enjoy the most about the US - even if you're technically alone, you never feel alone, there's always someone who would love to talk to you and who knows, you could end up with new friends, just like I did!

No comments: