Thursday 1 May 2014

"Columbia er det smukkeste land i hele Latinamerika"

Jeg har ikke tal på, hvor mange gange, jeg har hørt den sætning. Jeg var skeptisk, men selvfølgelig skulle jeg besøge det land, der har givet mig så mange venner. Det land, hvor nogle af de mest fantastiske mennesker, jeg nogensinde har mødt, kommer fra. Selvfølgelig. Og nu kan jeg erklære mig enig: Det er det smukkeste land i Latinamerika, hvis ikke i hele verden.

Et nyt stempel i passet rigere! Columbia, jeg holder af dig allerede. Hold op, hvor er her smukt. Jeg kan mærke, at jeg er kommet langt mere nordpå - folk er anderledes, atmosfæren er anderledes. Sproget har igen forandret sig og der er op til flere ord, jeg aldrig nogensinde har hørt før. Trafikken er et kaos med de næsten 8 millioner indbyggere. Men her er smukt - rigtig, rigtig smukt. Og jeg glæder mig til at komme ud og udforske!

No comments: