Monday 14 April 2014

Argentina → Chile


Andesbjergene - også kendt som det vildeste, mine øjne nogensinde har set.. Busturen fra Mendoza i Argentina til Santiago i Chile er utrolig. Min kæbe hang nede i gulvet, da jeg første gang så bjergene i horisonten. Den var fantastisk. Jeg vil ikke skrive mere, billederne taler for sig selv. Bussen kørte inde i bjergene i flere timer. Scenariet gik fra grønne vinmarker i Mendoza med højt solskin og sommer til tårnhøje bjerge med kvidhvide bjergtoppe - der sneede, da vi nåede grænsen og skulle ud af bussen til migrationscheck (!) og vi var så langt under havniveau, at jeg fik propper i ørene. Det var så mærkeligt og der var så koldt! Der kan ikke have været mere end 2-3 minusgrader. Men udsigten var det hele værd og jeg fik et nyt stempel i passet - klar til at indtage Chile! Der blev hurtig mørkt, da vi begyndte at forlade bjergkædens 'kerne'. Men bjergene fortsatte hele vejen ind til hovedstaden, og jeg ved ikke, hvad der var mest pittoresk; Andesbjergene eller den første gang, jeg så Santiago. Oplyste skyskrabere kombineret med en billedskøn solnedgang i horisonten over bjergene. Det var fantastisk smukt. Det var en god start på mødet med en by, jeg allerede har forelsket mig i.

The bus trip from Mendoza, Argentina to Santiago, Chile is incredible. I literally couldn't believe what I was seeing, I had to pinch myself several times to realize I wasn't imagining it. The Andes are breathtaking, nothing less. From the vineyards in Mendoza to snow in the mountais - that was how much the scenary changed. When we crossed the border and had to leave the bus, it couldn't have been more than 2-3 degrees below zero. It was freezing, but the view made up for it. And I got another stamp in my passport, ready to conquer Chile!

1 comment:

Novelty Documentation Express said...

Greetings from Ohio! I’m bored to death at work so I decided to browse your blog on my iphone during lunch break. I enjoy the knowledge you present here and can’t wait to take a look when I get home. I’m surprised at how fast your blog loaded on my mobile .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, very good blog!
If you want to learn more about Buy Best Novelty Documents Online you visit now