Tuesday 25 March 2014

En lille smuttur til nabolandet



Tirsdag d. 25. marts forlod jeg Argentina for en enkelt dag. En dagsudflugt til Uruguay var lige det, jeg havde brug for - og det, mit pas havde brug for. Mit argentinske 90 dages-visa var ved at udløbe, så jeg blev nødt til at smutte over på den anden side, hvis ikke jeg ville betale for et nyt visa ved de argentinske migrationsmyndigheder. Valget faldt på Colonia del Sacramento fremfor Montevideo, som jo er hovedstaden i Uruguay og heller ikke er umulig at nå fra Buenos Aires - og jeg er rigtig glad for, at jeg nåede at se en lille del af Uruguay også, inden jeg forlod Argentina. Colonia er, sjovt nok, en gammel koloniby - den er lille bitte, men den er helt klar værd at besøge, hvis man er i  Buenos Aires. Den har smukke bygninger, brostensbelagte gader og glade mennesker. Den ligger godt 50 kilometer væk fra BA, men den har en helt anden atmosfære. Der er frisk luft, ingen larm og det er som en helt anden verden - det er en perfekt lille smuttur væk fra den konstante støj i Buenos Aires.

On Tuesday, March 25th, I left Argentina. I didn't go far though. I visited Colonia del Sacramento, Uruguay. My visa was about to expire and my best guess was to leave the country. Luckily you can re-enter the same day and still get another 3 months of stay. So that's what I did. I took the ferry from Puerto Madero and was in Uruguay after only one hour. Colonia is only 50 kilometers away but  yet it's like a different world - which isn't so weird considering it's a different country, haha. It has a completely different vibe, not only because it's not a big city, but also because Uruguay is very different from Argentina, although they're so close togehter. Colonia is a very small town, but it's very charming and as opposed to Buenos Aires, it's quiet, the air feels clean and you can actually hear your own thoughts. I highly recommend this day trip to anyone staying in Buenos Aires.

No comments: